מגבירי אושר כחלק מהשגרה – אימון אישי לאושר יומיומי

תמיד אחרי תקופות חגים וחופשות יש תחושה של יציאה מפוקוס. יש כאלה שהיציאה מהשגרה עושה להם טוב ויש כאלה שלא. אבל כמעט לכולם קשה לחזור לאיפוס מחדש. יש נפילה בימים שאחרי, קיטורים ושביעות הרצון הכללית בירידה. לצד ההורים שבינינו אשר שמחים על החזרה ללימודים, יש את הקימה המוקדמת, שגרת הבוקר הלחוצה, העומס בעבודה שחיכה בנחת, הסידורים והמטלות היומיומיות.
אז מעבר לטיפים בעניין סדר יום קבוע, חזרה לפעילויות קבועות וכו, יש חשיבות גבוהה למגבירי האושר שלנו דווקא בתקופה הזו.
מגבירי אושר הם הדברים שמטעינים אותנו בתחושה טובה ובאנרגיות. (המושג לקוח מספרו של ד״ר טל בן שחר, ״אושר ואושר״). כאשר אנחנו חווים קושי סובייקטיבי בחיים, לעיתים התמקדות בגורם חיצוני שמספק לנו הנאה או משמעות, ימשוך אותנו למעלה ויעלה לנו מוטיבציה לעשייה ולהרגשה חיובית. דיוק של דברים שמסבים הנאה ללא קשר לקושי המורגש, הוא חלק מצעדים קטנים בחוויית האושר הכללית. החיפוש אחר האושר במטרות גדולות ושאיפות רחוקות טווח הוא חלק מהעניין, אך התמקדות במטרות הגדולות מוביל לעיתים קרובות לתחושת חוסר מוטיבציה.

אימון אישי -הדברים הקטנים
אימון אישי מתחיל בהכנת רשימה אישית שתמקד במה שעושה לנו טוב ולכל אחד תהיה רשימה שונה. החל מדברים יומיומיים
כגון שיחה עם חברה, קפה במרפסת, מוסיקה מסוימת, זמן איכות לבד או עם מישהו שכיף איתו, ארוחת ערב רומנטית, בישול, ציור, הליכה, ריקוד, סרט ועוד…
לאחר שתהיה לכם רשימה של לפחות חמישה דברים, תתחילו להכניס אותם לסדר היום שלכם, פעם ביום או בכמה ימים, לפי הצורך והיכולת.
מגביר אושר אחד ביום, יוביל בוודאות לתחושה טובה יותר, שתשפיע על כל היום. הדרך להכניס אותם כהרגל הוא לקבוע את הדברים בלו״ז, כמו חוגים של הילדים, פגישה בעבודה או כל דבר אחר.
מגביר אושר חזק במיוחד הוא עיסוק קבוע ספורט. רבים שואבים הנאה ואנרגיות מפעילות ספורטיבית כלשהי, אך מעבר לתחושה, פעילות ספורטיבית מוכחת מדעית כמונעת דיכאון. היא מסייעת לאזן כימיקלים במוח וגורמת להרגשה טובה.
אז רשימה + הכנסת פעילויות ללו״ז השבועי + ביצוע שוטף ו…. זהו J
״האושר תלוי בנו״ (אריסטו)

סגירת תפריט